31. Dan

Trideset prvi dan
26.8.2017 Subota

Error: map could not be loaded - a map with ID 35 does not exist. Please contact the site owner.

Ukupno prijeđeno 14 km

Ustao sam dosta rano spremio doručak polako spakirao sve stvari u ruksak uglavnom suhe jer mjesto u šumi gdje sam spavao nije bilo natopljeno rosom. Veselio sam se doći do Sljemena jer ću nakon Sljemena napraviti malu stanku od 6-7 dana kako bi oporavio noge i odmorio tijelo. Provesti ću tri dana na moru s obitelji a posebno me raduje susret s kćerkom koja navečer dolazi s busom iz Njemačke gdje ona živi i radi. Da sam planirao ovaj dan dolaska do Sljemena ne bi bolje ispalo jer se isti dan mog dolaska sa treila poklopio s dolaskom kćeri u Hrvatsku tako da ćemo imati punih tjedan dana da uživamo u zajedničkom druženju.

Put do sljemena je bio pomalo dosadnjikav a prvu pauzu napravio sam na Hunjki uz sad već neizostavnu rakiju i kavu. Pošto je bila subota često sam susretao planinare iako većinu njih nikako ne mogu nazvati planinarima jer na Medvednici ima vrlo malo pravih planinara, ali zato je puna izletnika koji se niti ne ponašaju kao planinari niti tako izgledaju već su to otuđeni jadni ljudi koji i u planini robuju gradskim normama i načinu ponašanja donoseći u planinu sve frustracije svog skučenog i stresnog života. Iako sam se još jučer okupao obrijao obukao čistu majicu i hlače u toj gomili ljudi stršim kao svjetionik u sredini oceana i izgledam, mirišem a i ponašam se drugačije od većine izletnika ovdje na Medvednici tako da stalno osjećam i koji put presretnem onaj podrugljivi pogled na sebi samo zato jer ne izgledam a niti ne mirišem kao većina. Inače u mojoj planinarskoj karijeri Medvednica je jedina planina gdje jako malo srećem planinare ali zato srećem jako puno iste one koje srećem u velikim gradovima na trgovima, šoping centrima masu malih jadnih i otuđenih ljudi.

Do Sljemena sam došao iza podne i čekajući svoj prijevoz do grada sjeo sam na terasu Vidikovac gdje sam polako počeo u glavi raditi mali rezime ovog mog traila.

Ovaj trail do ove točke na Sljemenu ima oko 730 km i teškog i laganog dijela puta. Ukupno ima preko 9 tisuća metara n/v uspona i nešto manje od 9 tisuća metara n/v spuštanja. U većini slučaja radi se o prekrasnim predjelima ove lijepe naše Hrvatske iako ima i sumornih mjesta i dijelova puta. Ovo sumorno može biti i subjektivno s moje strane jer sam se ja možda dijelom puta loše osjećao pa mi se samo nešto činilo sumornim zbog umora. Iako većina traila ide preko naseljenih mjesta i ravnice najveći nedostatak na putu je nedostatak vode i adekvatnih odmorišta. Zamislite Hrvatsku koja se promovira kao turistička zemlja i zemlja poznata po vodenom bogatstvu i neiscrpnim vodenim resursima na ovih mojih 700 i više kilometara vi nemate gdje slobodno i besplatno natočiti vodu.

Ne računajući planinske izvore naišao sam u naseljima na svega 2-3 mjesta gdje javno i slobodno možete natočiti vodu. Isto tako je s mjestima za odmor ili bivakiranje jer sam naišao samo na nekoliko nadstrešnica napravljenih od strane EU pretežito namijenjenih za bicikliste gdje možete slobodno odmoriti i eventualno se skloniti od kiše a da niste na nečijem privatnom posjedu. Da bi ovaj CLDT jednog dana zaživio trebat će uložiti jako puno truda isto tako i novaca od strane lokalnih zajednica kroz koje CLDT prolazi na izradi CLDT infrastrukture. Prije svega trebat će promijeniti svijest u glavama onih političkih moćnika koji misle kako je Hrvatska napredna turistička zemlja i kako je turizam samo na Jadranu.

Najveći problem je onaj dio traila gdje morate prolaziti po brzim prometnicama a na većini njih nemate niti pješačke niti biciklističke staze što vam ugrožava sigurnost dok hodate po takvoj prometnici. Tu će morati CLDT udruga maksimalno posvetiti svoj angažman pri iznalaženju alternativnih pravaca kako bi se izbjeglo hodanje po brzim prometnicama.
Iako se veselim odmoru od nekoliko dana koji mi slijedi jako se veselim nastavku traila i jedva čekam ponovno krenuti na CLDT s oporavljenim i odmornim nogama.