Hrvace-Brela

21.7.2018 Hrvace Klis

Probudio sam se u 5 sati a kako sam imao spremljene stvari od sinoć sobu napuštam u odmah iza 5 sati. Čist obrijan i okupan i dobro naspavan. Kako danas želim što prije stići do Splita ne koristim rutu koju imam ucrtanu u navigaciji nego se držim magistrale prema Sinju. Alternativne pravce koje imam po malim lokalnim cestama, makadamima i planinarskim stazama izbjegavam jer ih ne poznajem i nisam siguran u njihovu prohodnost a pitanje dali bi tim pravcima za dana stigao do Splita. Kako sam kroz Sinj prošao dosta rano ne vidim niti jedan lokal otvoren za jutarnju kavu tako da kavu prolongiram za kasnije. Sa magistrale skrećem prema mjestu Prisojno i Kruševar gdje se spuštam ispod autoputa prema Dugopolju gdje radim malu stanku i okrjepu. U Klis dolazim iza 2 sata te naručujem Uber da me odveze do Dehatlona u Solinu a kasnije u Bačvice gdje planiram noćiti u jednom hostelu. U Splitu sam odlučio napraviti rekonstrukciju svoje opreme. U Dehatlonu sam kupio jednu majcu i planinarske hlače vrlo prozračne i koje se skidanjem nogavica pretvaraju u kratke hlače. Trebao sam kupiti i plinsku bocu  ,jer moja je pri kraju, ali nažalost nisu je imali. U Hostelu sam odvojio sve nepotrebne stvari i neku odjeću iz ruksaka za koju sam smatrao da mi više neće trebati i to sam poslao preko kiosk tiska na svoju adresu kod kuće. Bio sam presretan kad je na kiosku vagnut moj paket koji je bio nešto više od tri kilograma. Uz racionalizaciju hrane i vode gledati ću da ruksak olakšam bar za 5 kg pa će hodanje biti puno ugodnije i lakše. Split je pun turista i teško je bilo pronaći povoljniji smještaj no supruga preko interneta i telefona uspjela je rezervirati jedan krevet u jednom hostelu na Bačvicama.

22.7.2018 Split- Brela

Mobitel sam podesio da me probudi u 4:45 što mojim cimerima u hostelu nije bilo po volji jer su neki glasno negodovali. No ni meni nije bilo ugodno kad su neki u sobu dolazili poslije ponoći što me je povremeno budilo. Brzo sam se iskrao iz sobe i na terasi hostela pogledao preko Uberove aplikacije ima li koji taxi u blizini. Za oko 10 minuta bio sam u taksiju a sinoć sam odredio da ću prema Mosoru krenuti iz Kučina putem Svetog Petra. U 5:30 sam bio u Kučinama pa se uputio na biciklističku stazu tj.  Put Svetog Petra. Dok sam se penjao počela je lagana kišica koja nije iznenađenje jer je najavljena kao i to da će za 2-3 sata prestati a ostatak dana bi trebao biti sunčan. Iako sam bio mokar ne od kiše nego od znoja hodanje je bilo ugodno a ruksak više nije bio pretežak. Kod planinarskog doma Umberto Girometta napravio sam pauzu i spremio obilan doručak a  kiša je prestala i pojavilo se sunce koje je nagovijestilo vrući i topao dan.  Kavu nisam kuhao zbog šparanja plina nadajući se da ću naići na kakvu konobu na putu. Želja mi se ostvarila u Gornjem Sitnom gdje sam uz duplu kavu popio i duplu rakiju u lokalnoj konobi.

Do mjesta Gata sam išao jednom uskom asfaltiranom cestom na kojoj gotovo da nema prometa. Cesta nema niti uspona niti nizbrdica što je hodanje učinilo ugodnim. Jedine pauze sam radio dok sam brao kupine koje su ovdje zrele i veoma ukusne. Do sada na putu sam viđao samo zelene i nezrele kupine dok ovdje su zrele i veoma ukusne a ima ih jako puno. U Omišu sam napravio malu pauzu pojeo burek nakon čega sam  krenuo prema staroj cesti. Stara cesta je početkom asfaltirana a poslije je makadamska a hodanje je prava uživancija jer se sa nje vide prekrasni krajolici i veliko plavetnilo u podnožju. Nažalost stara cesta se kod Marušića spušta na magistralu po kojoj mi je hodanje bilo vrlo zahtjevno i opasno zbog gustog prometa. Nakon raskrižja cesta za Gornja Brela prije Jakiruše odvajam se od magistrale na protupožarni put iznad magistrale gdje je hodanje puno lakše ako zbog ničeg drugog onda zbog prometa kojeg na ovom putu nema. Počeo je polako padati mrak a pogodnog mjesta za noćenje ne vidim.  Na sreću nailazim na jedan maslinik i tu pronalazim koliko toliko ravno mjesto gdje mogu noćiti. Na aplikaciji za navigaciju vidim da sam negdje iznad Brela i Baške Vode što potvrđuju svjetla koja vidim ispod mjesta gdje se nalazim.