10. Dan

August 5, 2017August 7, 2017
Pravac Papuk

Danas sam se probudio uz jezero Lapovac kraj Našica. Iako sam sinoć mislio da neću stići do jezera jer su noge bile prilično umorne, ipak su me dogurale do cilja i na kraju nisu požalile. Do jezera sam uspio stići za dana tako da sam se stigao okupati, obrijati i oprati veš. Ovo jezero svakako treba biti prezentirano na CLDT ruti kao nezaobilazni dio traila, jer iako si turbo umoran, sretan si k’o malo dijete kad se nakon cjelodnevnog hodanja možeš baciti u vodu. Ujutro me čekalo još jedno iznenađenje.
Dok sam odlazio s jezera i kretao prema Našicama, na mojoj ruti pojavili su se ponovno Trail Angeli. Prolazeći uz jednu kuću, u trenutku kad sam se već udaljavao netko je povikao za mnom: “Gospodine, gospodine, biste htjeli navratiti do nas na jedno hladno piće?”. Kako je dan postajao sve topliji ovakvu ponudu nisam mogao odbiti. Bilo mi je ponuđeno sve što se piti može, a ja sam odabrao dvije male rakije s hladnom mineralnom u kojoj se vidio led netom izvađen duboko iz zamrzivača. Kakva sreća :).
Uz ugodan razgovor shvatio sam da su ljudi planinari i da znaju da čovjek s ruksakom na leđima i štapovima za hodanje u Slavoniji nije neki čudak od kojeg treba bježati, već putnik dobronamjernik kojeg mogu beskrajno razveseliti ovakve male ljudske geste.
akon što su mi zaželjeli sretan put, otišao sam do trgovačkog centra kako bih se opskrbio za petodnevnu turu po Papuku i Krndiji. Nakon opskrbe u jednom sam kafiću napunio baterije za mob i tablet, nadajući se da će izdržati za sljedeće dane do dolaska u Daruvar. Krenuo sam po još uvijek velikoj vrućini do Zoljana gdje sam uočio prve markacije. Prateći ih došao sam do sela Poljane i po rimskom putu krenuo do Bedemgrada.

Put ima blagi uspon i nije teško slijediti ga po markacijama iako su one već dosta izblijedile i ponegdje ih je teško uočiti na drvu. Do Bedemgrada sam došao još za dana, no dok sam skuhao večeru pao je već mrak. Pišući ovaj blog oči su mi sve teže i morati ću na počinak poći.
Bedemgrad
Nalazi se na 407 metara nadmorske visine na vulkanskoj hridini (na andezitima [1]), na planini Krndiji nedaleko Našica u Osječko-baranjskoj županiji. Ispod Bedemgrada se nalazi selo Gradac Našički i državna cesta D53 Našice- Slavonski Brod.
Povijest
Na mjestu ovog grada su nađeni ostatci iz starorimskog doba (zavjetne are, predmeti koji su pripadali II. rimskoj legiji). Na prostoru ispod Bedemgrada prolazi cestovna prometnica iz starog vijeka. Povjesničari pretpostavljaju da je povezivala Incero (kod Požege) sa Stravianisom (Našicama) i Mursom (Osijekom).
S 14. stoljećem je na ovom mjestu izgrađen utvrđeni grad Bedemgrad. Kroz povijest ovaj je grad promijenio nekoliko vlasnika. Prva je bila Ugarska plemićka obitelj Aba-Khan. Nakon njih su njime gospodarile plemenitaške obitelji Lackovići, Gorjanski i Iločki. Kad su Turci osvajali Europu, i ovaj hrvatski kraj je pao pod njihovu vlast. Ovaj su utvrđeni grad zauzeli 1541. godine. Osmanske vlasti ne gospodare gradom kvalitetno i od tog vremena propada.
Osobine
Kod ulaza se nalazila velika ulazna kula, koja se je uspjela sačuvati do danas. Znanstvenici pretpostavljaju da je bila šestorazinska. Osebujna je u cijeloj kontinentalnoj Hrvatskoj po svojim strijelnicama, koje su također sačuvane.
Oko ovog grada se pružao obrambeni zid, od kojeg se očuvao tek manji dio. S vanjske strane su kao dio obrambenog sustava bila dva prstena gradskih graba.